lunes, 26 de mayo de 2014

EL MEU DISSENY D'ACTIVITATS DURANT LES PRÀCTIQUES

Des de l'entrada que vaig publicar el passat 5 d'abril, en la qual especificava el meu primer disseny d'activitat, diverses sessions d'aula són les que he planificat, intervingut i avaluat, responsabilitzant-me cada cop més, del grup d'infants en períodes més llargs. Per tant, des d'aquell dia a dia d'avui, són moltes les activitats que he anat realitzant. De fet, pràcticament tots els dilluns (dia que em va proposar la meva tutora d'aula per incloure'm dins de la seva programació d'aula), he realitzat activitats amb els nens i nenes.

Això no obstant, el que principalment em motiva diàriament a voler seguir dissenyant sessions d'activitats, és veure la il·lusió i la curiositat que tenen per aprendre les criatures, i el gran plaer i diversió que tenen en el moment de realitzar-les. Així mateix, també em genera satisfacció, el fet de que la meva tutora d'aula, em realitzi comentaris molt positius al respecte, com ara, que troba que les meves activitats són molt originals i innovadores, i que segueixi així. Per un altre costat, la opinió dels pares també m'ha resultat vital. Em provoca un gran orgull, que alguns d'ells s'aproximin a donar-me les gràcies per les activitats que realitzo amb els seus fills, i que alguns per exemple, comentin que gràcies a una cançó inventada per mi, el moment de menjar o de la dutxa, sigui més fàcil.

Algunes de les activitats que he dissenyat són:

-Endevinalles d'animalets marins que s'havien de trobar i després classificar ens caixetes de diversos tamanys, segons la consigna establerta.

-Cançons de diversos animals de la mar, que els infants havien de ballar, i a continuació, endevinar a quin animal marí es feia referència.

-El 15 de maig també vaig poder gaudir de realitzar una proposta conjunta, amb la meva companya de pràctiques Carolina Moreno. En primer lloc, vàrem contar un conte i unes cançons (inventats per nosaltres) per mitjà d'unes titelles, i per últim, posarem en pràctica dos racons d'experimentació: un de pintar animals marins, i un segon amb terra, flors i fulles. Cal mencionar que per a realitzar aquesta proposta, així com tota la resta que he esmentat al llarg d'aquesta entrada, requereix una gran dedicació, la recerca de tot el material necessari, i la neteja i la recollida posterior, és a dir, un gran esforç i il·lusió.

-La construcció d'un esquelet de peix (amb fulles, ceres, sorra, sal de diversos colors,...) com els que es poden contemplar en les fotografies següents:




Imatges pròpies

Per tant, es pot arribar a la conclusió que són múltiples les activitats que he realitzat, i que no m'han deixat sens dubte indiferent. A més a més, a dia d'avui, ja en tinc una altra de prevista per a dur a terme conjuntament amb una altra companya de pràctiques, i que consistirà en una proposta d'aigua. Tinc moltes ganes de realitzar-la, i de planificar-ne moltes més, però els dies com alumna en pràctiques es van reduint, una llàstima, ja que ha sigut una experiència fascinant, però representarà una passa més per aconseguir el meu somni, ser mestra d'educació infantil.


***ETIQUETA: DISSENY

No hay comentarios:

Publicar un comentario