martes, 25 de febrero de 2014

LES RUTINES INTERIORITZADES DURANT ELS PRIMERS DIES A L'ESCOLETA

Des del primer dia que he assistit a l'escoleta de Can Cantó, he pogut observar la gran importància que se li dóna a l'establiment de rutines en els infants petits, ja que com bé es pot saber, aquestes són fonamentals per a què els nens i nenes puguin adquirir estructures mentals que els ajudin a orientar-se en el temps i en l'espai, entre altres. Aquí es pot observar un vídeo que també expressa l'essencialitat d'aquestes:



A banda d'observar i interioritzar les diverses rutines com a "mestra en pràctiques", també he pogut gaudir d'intentar seguir un ordre per posar-les a la pràctica des del primer dia. Així, puc destacar diverses intervencions meves per tal d'acollir els infants en el moment de joc lliure, i altres moments quotidians (relacionats amb l'alimentació, la higiene, el descans,...).

Així, el dilluns 17 de febrer (primer dia de pràctiques), ja vaig poder començar a gaudir d'intervenir amb la posada i llevada de roba i sabates dels infants del meu grup-classe (els peixets), a tenir-los en compte a l'hora de menjar (tant en l'esmorzar com en el dinar), a rentar-los els mocs,...

Això no obstant, cal mencionar que les meves tasques relacionades amb les rutines, dutes a terme durant el primer dia, van ser més bé feixugues, ja que jo mateixa també les havia d'interioritzar. Tenia informació de les rutines teòricament, però no de com portar-les a la pràctica. Però per aquest motiu, durant el transcurs de la setmana, vaig decidir posar tot el meu esforç i interès, per comprendre'n el seu funcionament el millor possible, i dur a terme noves tasques com: col·laborar en el repartiment d'aigua després de cada menjada i en la posada del pitet, ajudar a rentar-se les mans als infants, ajudar a orientar-los en el seu control d'esfínters, preguntar-los sobre si havien menjat correctament o no, establir ordre en els moments de joc lliure,...

Per últim, el que més em preocupava del moment de les rutines era el canvi de bolquers. En la meva vida no havia tingut l'oportunitat de canviar-ne cap, i em trobava perduda de quan se'ls hi havia de canviar, com s'havia de fer, amb quines normes d'higiene,... Per tal de solucionar-ho, vaig consultar el procediment que seguien la meva tutora d'aula i la mestra de suport corresponent, i el divendres ja havia pogut gaudir de canviar almenys 3 o 4 bolquers. 

Per concloure, són moltes les rutines interioritzades al llarg de la primera setmana de pràctiques, però molt el que em queda per aprendre d'elles. 

*ETIQUETA: Rutines

No hay comentarios:

Publicar un comentario