martes, 25 de marzo de 2014

LES MEVES PRIMERES COL•LABORACIONS EN ELS ESPAIS I MATERIALS DEL CENTRE

Ja estic en la meva sisena setmana de pràctiques, i òbviament, ja he començat les meves col·laboracions en l'organització, l'ambientació i millora dels espais i recursos del centre, i de la meva aula en concret.

-En primer lloc, haig de dir que amb les meves companyes de pràctiques (Paula i Carolina), hem començat a dur a terme un projecte de millora del pati del centre (tant interior com exterior), i ja hem realitzat un esborrany d'allò que volem modificar o introduir, i dels materials que necessitem. De fet, també hem començat a moure'ns per cercar el material, i ja tenim a la nostra disposició llones. Es pot observar l'esborrany en el següent requadre:

De què tracta el projecte de millora?

-Tema del projecte: millora del pati interior i exterior. Els nous espais i materials són: 


  • Circuit:

Disseny d’un circuit per a les bicis, motos i cotxes, per mitjà de pintura que connecti el pati interior amb l’exterior.

Material: Pintura de diferents colors, un rodillo, corda i llapisos de fuster.


  • Sòl amb formes:

Consistirà en una base, amb diverses ondulacions, on els infants podran rodar, tombar-se, és a dir, experimentar amb el seu cos.

Material: Llones, paper de periòdic, tisores, pinzells, rodes, cola blanca, imatges impresses, pintura, vernís i base de cartró, guix.


  • Decoració del pati:

El pati el decorarem amb mòbils sobre diverses temàtiques.

Material: Cordes, palets o canyes, llones, paper celofan de diferents colors, botelles de plàstic, pintura, pinzells, ganxets i tisores.


  • Arener:

Realitzar un arener a la zona exterior, enfront del menjador. Estarà cobert amb una llona per evitar possibles infeccions.

Material: Fusta, llones, instrument de mesura, sorra, cargols i broca.

-En segon lloc, també he gaudit d'ajudar a la meva tutora en l'organització i ambientació de l'aula, en diverses ocasions. L'he aconsellat de quina manera ubicaria jo el material dins de classe, sobre el projecte de la mar i els peixets que s'està efectuant. Així mateix, també he col·laborat amb ella en diverses activitats programades. Per exemple, el dimecres dia 5 de març els nens i nenes havien de dissenyar amb plastilina diversos animalets de la mar, i li vaig ajudar a preparar el material (repartint plastilina) i a crear un espai més adient per a l'exercici (desplaçant les taules de lloc). Un altre dia, també la meva tutora d'aula em va encomanar que tanqués les finestres del pati per dur a terme una activitat d'exploració i experimentació amb sorra.

Per últim, cal destacar que he començat a dissenyar una programació d'activitats entorn la temàtica principal que s'està tractant a l'escoleta aquest any, la mar. Això m'obliga a fixar-me en allò que ja s'ha dut a terme i amb els materials que ja s'han utilitzat, i a pensar quins espais i materials empraré per a desenvolupar cada activitat. Així, inicio inconscientment les meves col·laboracions amb els espais i els materials a nivell d'aula! 



***ETIQUETA: ESPAIS I MATERIALS

No hay comentarios:

Publicar un comentario