Des del passat 25 de febrer (ja fa més de 2 mesos), que
vaig escriure en relació al meu aprenentatge de les rutines els primers dies
del Pràcticum, i ara, en comparació amb aquest dia, ja és molt el que he après
respecte d'aquestes (tot i que encara em queda un llarg camí per recórrer).
Des del primer dia, vaig decidir respectar les diverses
rutines que es duien a terme amb els nens i nenes d'entre 2 i 3 anys de la
classe dels peixets, i vaig intentar que la meva nova incorporació a l'aula,
els influís el menys negativament possible en les seves rutines diàries. A dia
d'avui, ja no només he interioritzat el funcionament d'aquestes últimes, sinó
que també en comprenc el seu significat i la seva importància pels petits.
A més, no només he pogut gaudir d'interioritzar el
funcionament i l'organització de les rutines amb infants d'entre 2 i 3 anys,
sinó que també he pogut observar i intervenir amb les dels petits (1 i 2 anys)
i amb la dels nadons (degut a les meves rotacions), tot adonant-me, que malgrat
que les diverses rutines generalment segueixen una mateixa estructura flexible,
i hi ha certes diferències remarcables que depenen de l'edat dels infants.
Algunes de les meves intervencions que tenen a veure amb
el treball de les rutines a l'aula, són les següents:
-Posar colònia i pentinar a cadascun dels infants per a
la seva retornada a casa.
-Canviar bolquers (tenint en compte que al principi de
les pràctiques no en tenia mica de pràctica, i ara fins i tot, ja hem considero
bastant experta).
Imatge pròpia
-Acollir els pares en les seves entrades i sortides, per
fer algun canvi de la bosseta de roba del seu fill, explicar-los com s'ha
comportat durant el matí, si s'ha alimentat correctament, avisar-los de la
plaga de polls,...
-Encarregar-me de fer dormir als petits (1 i 2 anys) i
als nadons.
-Ocupar-me d'observar i d'intervenir en els tallers de
plàstica, manipulació i experimentació, ja sigui per orientar l'activitat, o
per vigilar que els infants no es posin res perillós a la boca, entre altres.
-Servir plats en el moment de l'esmorçar i el dinar,
ajudar a posar-se els pitets als infants, fer-los pujar les mànigues perquè no
s'embrutin,...
-Ocupar-me del moment d'higiene en el bany: rentar mans,
demanar fer pipi a les criatures, rentar-los el culet,...
-Encarregar-me de repartir els raspalls de dents.
-Vigilar en el joc lliure, en el joc per racons,
etcètera.
Podria continuar amb un llarg llistat més, però ja queda
demostrat que el treball de les rutines al llarg de la meva estada en pràctiques
és constant i diari. Una font d'aprenentatges de la que no em quedo sens dubte
indiferent.
***ETIQUETA: RUTINES
No hay comentarios:
Publicar un comentario